طراحی

کاراکتر

طراحی کاراکتر، تکنیکی برای خلق شخصیت برای فیلم های انیمیشن، کمیک ها، اسباب بازی ها، تبلیغات و نشریات است. ابتدا، بیایید به تعریف Character Design نگاه کنیم تا بهتر بفهمیم که طراحان کاراکتر در تلاش برای انجام چه کاری هستند.

طراحی شخصیت فرآیند توسعه کامل سبک، شخصیت، رفتار و ظاهر کلی شخصیت در هنرهای تجسمی است. طراحان کارکتر، شخصیت ها را به عنوان وسیله ای برای انتقال داستان می سازند. این بدان معناست که تمام جزئیات یک شخصیت، مانند اشکال، رنگ بندی و جزئیات، با دقت انتخاب شده است.

ویژگی های زیبایی شناختی یک شخصیت اغلب تحت تأثیر جزئیات شخصیت یک شخصیت قرار می گیرد. بنابراین، تئوری رنگ، زبان شکل، و حتی روانشناسی بنیادی می تواند در ایجاد یک طراحی شخصیت موفق کمک کند.

طراحی مناسب یک کاراکتر، ماندگاری یک محصولات در ذهن مشتریان را بسیار بالا میبرند.

از مزایای دیگر آن می توان به داستان پذیر شدن سناریوی تبلیغاتی خدمات یا محصولات اشاره کرد.

در کل، کاراکتری که بیشتر به یاد بماند و در ذهن مخاطب قابل لمس باشد کاراکتر خوبی است.

کاراکتر قابل باور، کاراکتری معمولی است (در ارتباط با دنیای اطرافش) کسی که خود را در میان وقایع می یابد و به آنها به طور صحیحی واکنش نشان می دهد.

طراحی شخصیت، نیز باید از لحاظ بصری جذاب باشد و بتواند بیننده را از لحاظ احساسی و دراماتیک در حادثه های داستان به جلو هدایت کند.

اولی جانسون Olli Jhonson و فرانک توماس Frank Thomas در کتاب ” تصور زندگی ” جذابیت کاراکتر را اینگونه عنوان کرده اند:” چشمان شما کاراکتر فیلم را می بیند و از آنچه می بیند، قدردانی می کند.