پکیج های تبلیغاتی

تبلیغات

تبلیغات در دنیای امروز جنبه های مختلف و بسیار زیادی دارد. انواع تبلیغات را می توان به اشکال مختلفی تقسیم بندی و از جنبه های متفاوتی به آن نگاه کرد که هر کدام در جایگاه خود می تواند بیشترین تاثیر را روی مخاطب داشته باشد. این که چه تبلیغاتی برای چه کاری مفید است را نمی توان به درستی بیان کرد و در واقع نمیتوان گفت کدام یک از بستر های تبلیغاتی برای کدام شغل بهتر است. برای همین ابتدا و قبل از هزینه کردن برای هر گونه تبلیغات، باید جامعه هدف شغل مربوطه مشخص گردد و در این راستا تبلیغات انجام گیرد.
ولی به صورت کلی انواع تبلیغات را می توان به 3 دسته تبلیغات دیجیتال، تبلیغات محیطی و تبلیغات چاپی تقسیم بندی نمود که در ادامه به طور مفصل به بحث درباره آنها می پردازیم

تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال به معنی بازاریابی الکترونیک است که البته به این زمینه از بازاریابی، بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ نیز گفته می شود. بازاریابی الکترونیک به نوعی بازاریابی اطلاق می گردد که با استفاده از ابزارهای دیجیتالی همانند رایانه ها، تلفن شخصی، کنسول بازی و … انجام شود. همچنین بازاریابی دیجیتال در ادامه از طریق وب سایت، ارسال ایمیل و شبکه های اجتماعی و … ادامه میابد. اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید، باید با بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. امروزه و با توجه به این که بخش کثیری از مردم با این نوع تبلیغات ارتباط بهتری برقرار کرده اند، اکثر سرمایه گذاران و شرکـت ها به تبلیغات در این بخش علاقه بیـشتری نشان می دهند و به دنبال حضور مستمر در این حوزه هستند.
ابزار های مهم در تبلیغات دیجیتال
از جمله ابزار های بسیار مهم و کلیدی در دیجیتال مارکتینگ که در واقع پایه کار تبلیغات در این حوزه می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد.
وب سایت
امروزه اکثر مردم بیشترین و مهم ترین اطلاعات خود را در اینترنت جستجو می کنند. این روند به گونه ای پیش رفته که مردم در مورد هر چیزی که اطلاعاتی نداشته باشند در اینترنت جستجو می کنند. جستجو درباره پزشک، شرکت های خدماتی، خرید کالا، برخی از کار های روزمره و … از جمله این جستجو ها می باشد. طبق تمامی اصول و روش های بازاریابی، نادیده گرفتن چنین پتانسیل عظیمی اشتباه بسیار بزرگی است.
شبکه های اجتماعی
امروزه شبکه های اجتماعی عضو انکار ناپذیری از جامعه ما شده اند. شبکه های اجتماعی به گونه ای در زندگی ما رسوخ کرده اند که آمار ها نشان می دهد، بیش از 70 در صد از حجم مصرفی ترافیک اینترنت در جامعه ما در شبکه های اجتماعی می باشد. سرمایه گذاری تبلیغاتی در این شبکه ها می تواند به رشد روز افزون کسب و کار شما کمک زیادی بکند.
تامین محتوی ارزشمند
بدون شک مهمترین و ویژه ترین بخش در تبلیغات در هر زمینه ای تامین محتوی ارزشمند برای مخاطب و جامعه هدف کسب و کار مربوطه می باشد. تامین محتوی برای هر کسب و کار، باید به گونه ای باشد که افراد جامه هدف شما از آن لذت ببرند و حتی اگر یک بار نیز با آن برخورد داشته اند آن را در ذهن نگه دارند.
تبلیغات هدفمند
هدفمند بودن تبلیغات در بخش دیجیتال مارکتینگ بسیار مهمتر از بخش های تبلیغاتی دیگر است. تبلیغات در این بخش باید به گونه ای باشد که مخاتب شما دائم به دنبال آن باشد و در واقع هر چند وقت یک بار به پیج شما سر زده و از آن بازدید کند. چون تبلیغات دیجیتال تاریخ انقضایی ندارد، به همن دلیل تبلیغات در این بخش باید نو آوری داشته باشد که مخاتب شما را همیشه به دنبال خود بکشاند.

تبلیغات محیطی

Times Square, NYC

تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا در محیط که برای معرفی محصول یا برندی باشند، گفته می شود. بیلبورد های تبلیغاتی، تبلیغات بدنه اتوبوس ها، دیوار نویسی ها، حروف نگاری روی فروشگاه ها و … از انواع تبلیغات محیطی به شمار می آیند. ویژگی تبلیغات محیطی این است که گاهی از اوقات مخاتب به ناچار یا ناخواسته با آن مواجه می شود و اگر این تبلیغات ویژگی های بصری لازم را داشته باشد می تواند، پیامد های خوبی را برای تبلیغ کننده رقم بزند.
از جمله ابزار های تبلیغات محیطی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
تلویزیون شهری
یکی از روش های مدرن که برای تبلیغات کالاها و خدمات و همچنین اطلاع رسانی های عمومی در فضای شهری از آن بهره می برند تلویزیون شهری می باشد . این ابزار تبلیغات محیطی بدلیل پخش ویدیو و تصاویر تبلیغاتی شما ، براحتی می تواند بر ذهن بصری هر فردی رسوخ نموده و افراد را تبدیل به یک مشتری وفادار نماید .
بیلبورد
یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغاتی است که در جاهای مختلف از قبیل میادین ، بزرگ راه ها ، پل های عابر ، گذرگاه های پیاده نصب می شوند . این تابلوهای عظیم الجثه براحتی می توانند از دوردست ها مشاهده شوند . با استفاده از یک کلام تبلیغاتی کوتاه ، شیوا و آهنگین می توانید نام برند خود را در ذهن مشتریان حک نموده و مشتریان هنگام نیاز به محصولات و خدمات شما قطعاً نام برند شما برای آنها یادآوری و تداعی خواهد شد . بیلبوردهای شهری ابزار تبلیغاتی موثری هستند و شما می توانید با اجاره بیلبورد تبلیغاتی به راحتی اقدام به تبلیغات نمایید .
استند تبلیغاتی
استندهای تبلیغاتی یکی از ابزارهای زیبای تبلیغات محیطی هستند که به دو صورت ایستاده و رومیزی قابل اجراست و حاوی انواع متعددی نظیر استد نمایشگاهی ، استد فروشگاهی و استندهای تبلیغاتی می باشد. این گزینه از تبلیغات محیطی به دلیل این که نسبت به موارد بالا از قیمت مناسبی برخوردار است مورد توجه بسیاری از کسب و کار ها قرار می گیرد.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به نوعی از تبلیغات می گویند که طی فرایند چاپ، ابزارهایی را برای کارفرما و مشتری فراهم می کند تا بتوانند به کمک آن به تبلیغات کسب و کارشان بپردازند. از چاپ تراکت گرفته تا چاپ کارت ویزیت و چاپ کاتالوگ و بروشور همگی در گروه تبلیغات چاپی قرار دارد. تبلیغات چاپی امروزه گرچه در برخی از موارد خود کمرنگ شده ولی در برخی از موارد نیز پر رنگتر گردیده و اهمیت آن برای بسیاری از مشاغل پر رنگتر شده است و همچنان می توانیم به عنوان یکی از قطب های تبلیغات از این بخش یاد کنیم.
مطبوعات
به آن دسته از تبلیغات و آگهی هایی که در روزنامه ها و سایر نشریات منتشر می گردند، تبلیغات چاپی مطبوعاتی گفته می شود. مخاطبان این آگهی ها، همان خوانندگان و مخاطبان آن روزنامه یا نشریه ای می باشند که تبلیغ در آن چاپ شده. از جمله مزایای چاپ آگهی در مطبوعات نسبت به سایر رسانه ها، این است که مخاطب مطبوعات معمولا با آرامش بیشتری به خواندن آگهی می پردازد و به نوعی مخاطب خاص آن تبلیغ محسوب می شود. از طرف دیگر اعتبار آن نشریه باعث می شود تا خود به خود محصولی که تبلیغش در آن است هم معتبر شود.
روزنامه ها با سرعت بیشتری نسبت به مجله ورق زده و خوانده می شوند و معمولا در آخر روز دور انداخته می شوند، اما مجلات ممکن است تا مدت ها نگهداری شوند و حتی در کلکسیون های شخصی هم نگهداری شوند.
بنابراین از میان تبلیغات چاپی در مطبوعات، آگهی دادن در مجلات نسبت به روزنامه ها، تاثیر بیشتری دارد. علاوه بر دلیل مذکور، باید اضافه کرد مخاطب مجله ممکن است بارها و بارها به صفحات قبلی باز گردد و نشریه را چندین بار ورق بزند و در هر نوبت از این ورق زدن ها، آگهی شما را بارها و بارها ببیند. این یعنی به تبع ماندگاری تبلیغ شما در ذهن مخاطب بیشتر می گردد.
کاتالوگ
کاتالوگ یعنی مجموعه ای گردآوری شده از محصولات یا خدمات مورد ارائه توسط یک شرکت یا یک موسسه با ذکر ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات. کاتالوگ ها در واقع برای اشخاصی که رابط میان تولید کننده و مصرف کننده هستند، تهیه می شود. این اشخاص خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش مثلا فروشنده یا مغازه دار، نقش واسطه میان ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات مانند شرکت های مخابراتی و …را بر عهده دارند. کاتالوگ های چاپ شده برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می شوند و حاوی اطلاعاتی هستند که عموما فقط به درد آنها می خورد . لازم نیست این اطلاعات برای مصرف کننده معنی و مفهوم خاصی داشته باشد.
طراحی و چاپ کاتالوگ ها معمولا گران است. به همین دلیل به تعداد مورد نیاز و محدود ، به تعداد خریداران و عرضه کنندگان عمده ای که شرکت با آنها کار می کند، تهیه و چاپ می شوند. همچنین در چاپ آنها از کاغذهای ضخیم استفاده می شود و اندازه ، سایز و تعداد برگ های آن به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد.
بروشور
بروشور برگه ای شامل مجموعه اطلاعات جزئی و خاص در مورد ویژگی ها و فواید یک محصول، عملکردهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی موجود و… ، و مجموعا شامل اطلاعاتی است که برای مصرف کننده مفید بوده و برای انتخاب محصول توسط او در برگه درج می شود. چاپ معمولا ارزان است و در اندازه های مختلف و بسته به سلیقه فرد چاپ می شوند. تیراژ آنها هم بالاست، چون قرار است میان مصرف کنندگان بی شماری توزیع گردد. وزن کاغذ آنها می تواند به دلخواه سفرش دهنده انتخاب شود، اما معمولا با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزانتر تمام شوند هم خواندن آن ها برای مصرف کننده ساده تر گردد.
اوراق اداری
به مجموعه ای از برگه یا کاغذهایی که در امور اداری و پرسنلی یک شرکت یا سازمان برای فعالیت های رسمی یا غیر رسمی، استفاده می شود، اوراق اداری می گویند. به دلایل زیبایی شناختی و هماهنگی هرچه بیشتر اوراق اداری سازمان با برند آن، بهتراست این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب با هم طراحی و چاپ شوند. به همین دلیل هم اصطلاحا به آنها ست اوراق گفته می شود.

 

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.